My presentation
Welcome to Potter’s Army

Welcome to Potter's Army

We have been a Harry Potter Roleplaying site since 2007. If you're an old member we hope you come check out the discord link provided below. And if you're looking for a new roleplaying site, well, we're a little inactive. But every once and a while nostalgia sets in and a few of our alumni members will revisit the old stomping grounds and post together. Remember to stay safe out there. And please feel free to drop a line whenever!

My presentation Li9olo10

What’s Happening?
Since every few months or so a few of our old members get the inspiration to revisit their old stomping grounds we have decided to keep PA open as a place to revisit old threads and start new ones devoid of any serious overarching plot or setting. Take this time to start any of those really weird threads you never got to make with old friends and make them now! Just remember to come say hello in the chatbox below or in the discord. Links have been provided in the "Comings and Goings" forum as well as the welcome widget above.

My presentation

View previous topic View next topic Go down

My presentation Empty My presentation

Post by Guest Mon Feb 01, 2010 10:10 am

O U T O F C H A R A C T E R
Name: Caroline
Gender: girl.... hum.... I think....
Age: 16 years old
How you found Potter's Army: topsite
Have your read the Plot?: yes
Have your read the Must read threads?: yes

B A S I C I N F O R M A T I O N
My presentation Insert Picture URL here
Name: Diana Mortador
Gender: girl
Race: Human
Blood Status: Pureblood
Year AND Age: 17 years old
Preferred houses: slytherins ans ravenclaw
Canon or Original: invented
Play-by: (Optional, but recommended. Remember to check the face claim to make sure you're celebrity isn't already taken.)

A P P E A R A N C E
Height: 1m70
Hair: blond and straight
Eye colour: blue
Skin: pale
General Appearance:
What can I tell you about this girl ? Yes about this blond haired girl that you can see there. That one wich at first look didn't have anything of strange. No tall, no more little. She is pretty but not too much. Diana is slim, as like she was made in a slim silk, delicate, so delicate... However you must be wary of her like still water. Like a lion she can surprise you and after you never be more than a puppet in her hands. And then no more than a corpse without life. Diana often wearing leather clothes, hiding her musculare body, using some various and strange spells, giving her a fragile appearence. Her tall blue eyes shine with a glacial light wich can frize all people blood.
Expert in weapons and in fighting Diana, at only seventeen years old, was a veritable kill machine.

P E R S O N A L I T Y
Skills:
Diana is a very talentued girl. She knows a lot of spell... dangerous spell of course. She plays Quidditch better than everyone (according to her). But if we are talking about her the first thing that we say it is that she handles weapons with a such determination than noone can touch her, none can do anything exept waiting the death...

In brief :
- expert in weapons
- talentued
-intelligent
-good in Quidditch
- good wizard

Weaknesses:
The first problem of Diana is that she overstimates herself, so she doesn't know the mention of risk. When she has a problem she confronts it she doesn't matter to be covered with blood seeing that defeat it. Maybe one day she will leave her life for it... Stubborn when she has decided about one thing noone can change her mind.

In brief :
- overstimated girl
- Stubborn
- bad

Likes:
Diana likes being bad and bothers gryffondors. She enjoys doing Quidditch. But the thing that is the most important for her it is a whish, to serve one day the talentued Dark lord, who is her model. If only one day, he can order her to be one of his death eaters... She likes to be powerful.

In brief
- being bad
- bothers gryffindors
-doing Quidditch
- she wishes to serve dark lord
- being powerful

Dislikes:
The thing she dislikes the most it is gryffindors and how they can think being the equal of the slytherins. But they are a lot of things that she can't bear :
- muggles
- all houses expect Slytherin
- the classes...
- the weak


General Personality:
Why is Miss Mortador so cruel ? Certainly because she is born with. Be that as it may she is bad. The hatred between gryffondors and slytherins is not higher than the past. Few students realize this fact. Among them : Diana.
How these common gryffindors can have the cheek to think that being their equal ? How the talentued slytherins can let themselves be persuaded ? Yes it must be changing and Diana will give all that she can for it. The girl, proud wizard, enjoyed spending her time provoking them but never attacking them in their back. Is is pointless ! She is born for being a warrior, she will be a warrior. Attention, she is not fair and loyal, on the contrary she uses to attack all people even if they are old, even if they are sick and she loves using the doloris spell. As astronishing that it seems, she could be nice but only with a few number of slytherins, and only where there were influential and affluent, when they can be useful. She has got ne superior, no love, no more master for the moment....


H I S T O R Y

Family Information: Her parents are two idiots, according with her... she has not got brothers and sisters.

Childhood:
When she was a younger she brang up to be a model girl. So she used to be good, kind, polite ang obliging. She has always the smile. Her parents were proud of her. (Later, Diana heard of their parents in fact wanted to forgot magic world. Why ? That was a good question that she will try to resolve). But quickly, her good education disappearenced, leaving in place an arrogant girl. Indeed, by dint of being cheerful, she noticed that the professors of muggle school spoiled her. The other child hated her because they were jealous. Therefore, one day, one of them insulted her and gave her a punch. Diana's heart speed up, dead anger, her eyes turned red, her hair put up on her head, she cry out and cry out again... and... and strangly, the boy was hanging the feet at the top. He wriggled, he turned round but in vain. People cried, they were frightened. They ran away, far from Diana. And her... She was happy, it was the most wonderful day of her existence. But it wasn't the same for her parents who look angry. They espect no have anymore a relationship with the magical world... They were wrong. From this moment, they hated her. No night out, no party, no more conversation. They decided to keep her at home. Then she began to have dark thoughts... She dreamt about the muddle's submission, and abve all about her revange to her parents. Yes she was only eleven but already she lost her feeling.
Of course her parents take her to the Diagon Alley because they wanted to be quiet and fastly got rid of her. As like was her childhood...


Hogwarts:
What can we say about it ? Diana was a genious, she has got brillant notations and she succeeded her exam very well. But she liked respling at her professors, she loved drawing attention, so she had a lot of ennemy also among her teachers. But if you say her that you can't bear her she reply you with a large smile : "Oh really ?". Sha has a lot of problmes with the others child because she liked fighting them. She is beyond redemption. Excuse me but I don't have anything to add.

Short Roleplay:
Désolé voici le pr que je poste en français dès que je peux je le passe en anglais.

Un soleil d’été illuminait la pièce et lentement Diana ouvrit un œil puis l’autre. Quelle heure était-il ? Cinq ? Six heures ? Peu lui importait, elle n’avait plus sommeil, et quand elle était décidée à quelque chose personne ne pouvait lui faire entendre raison. Sa famille était peu connue chez les sang pur, n’empêche elle n’en était pas pour autant une fille dénuée d’argent. Depuis toute petite elle avait été élevée dans le luxe à tel point qu’elle finissait par trouver cela normal ce qui avait fini par la rendre capricieuse et têtue au grand damne de sa servante. Oui Diana avait toujours été servie par quelqu’un, que se soit par une servante chez elle ou une élève de sa maison dans Poudlard. Elle savait qu’elle pouvait se débrouiller seule mais pourquoi renoncer à quelque chose qui lui facilitait la tâche. Très peu souvent elle voyait ses parents, cela ne la gênait guère du moment qu’il continue à lui offrir ce dont elle désirait, après tout elle avait toujours été plutôt solitaire. Non qu’elle détesta avoir de la compagnie mais le proverbe ne dit pas « mieux vaut être seule que mal accompagnée » ? Or, la majorité de la population ne méritait même pas qu’elle lui adresse le privilège de rester à ses cotés, à part de très rares exceptions de serpentards. Alors quand elle était certaine d’être en bonne compagnie, sa carapace partait et un sourire chaleureux venait éclaircir ses traits, alors elle était une amie joviale et amusante, une soirée sans elle était difficile à imaginer. Mais pour faire tomber sa carapace… Ce n’était pas un petit bouffon d’or qui pouvait y arriver…

Elle sortit de son lit, laissant en boule les couvertures, hésita à appeler sa servante pour l’habiller mais elle préférait faire seule. Aujourd’hui elle sortirai au Chemin de Traverse. Elle avait à faire… Entre les fournitures scolaires, le nouvel animal de compagnie et aussi pourquoi pas une visite à l’Allée des Embrumes ? Elle n’avait pas peur de prendre des risques et quel était son bonheur quand le liquide plein de vie que l’on appelait adrénaline circulait dans ses veines… Pour l’occasion elle choisit une robe vert-émeraude qui lui avait… ou plutôt avait coûté assez cher à ses parents avec des boucles et un collier assorti. Là, étant certaine d’attirer l’attention de chaque personne elle descendit, composant un numéro rapidement avec sa baguette, ce n’était pas vraiment de la magie et jusqu’à présent cela n’avait guère posé de problème au ministère. Au pied du manoir attendait une spacieuse limousine de la même couleur que sa robe. Le chauffeur l’attendait en ouvrant la porte de la voiture.

« Mademoiselle a-t-elle bien dormi ? »
« Je te serai grès de ne pas perdre une seconde avec ses stupides formalités Nestor. Je sais bien que tu me détestes et c’est pour cela que je te garde, comme dirait certain c’est ce qui fait tout ton charme mon beau. Dépose-moi au Chemin de Traverse. »
« Bien mademoiselle. » Dit Nestor le rouge lui montant aux joues. Oui il la détestait, il la détestait autant qu’un chien déteste un chat, mais il n’empêche que face à une telle beauté il se sentait toujours désarmé, tandis qu’elle le harcelait avec ses mots aiguisés comme des lames de couteau.

Diana ne parla pas durant tout le trajet, enfin au bout de ce qui lui sembla être des heures ils arrivèrent. Vivement qu’elle puisse transplaner parce que les transports commençaient réellement à lui monter au nez. Nestor ouvrit la portière.

« Voulez-vous que je vous accompagne Mademoiselle ou je vous laisse seule ? »
« Question inutile puisque tu connais déjà la réponse. De quoi aurai-je l’air si je me baladais avec toi ? »
« Bien mademoiselle. »
Celui-ci commençait à s’éloigner quand Diana l'interpella :« Nestor, j’allais oublier. Je te serai de ne rapporter à personne que je suis sortie. »
« Mais… Madame Slave va me tuer… » (Madame Slave était la servante de Diana ainsi que la gouvernante de la maison.)« Ceci sont tes histoires Nestor, tu ne voudrais pas me mettre en colère, n’est-ce pas ? »
« Non. Mais… »
« Il n’y pas de mais mon amour, bien maintenant si tu veux bien m’excuser j’ai à faire. Passe une très bonne journée. »

Diana s’éloigna, tandis que derrière elle se laissait entendre des lamentations. Elle n’avait que quinze ans mais elle faisait déjà preuve d’une certaine maturité et d’un peu d’humour noir qu’elle appréciait particulièrement. Qu’il était agréable de jouer avec les sentiments de ses domestiques.

A huit heures du matin, les rues étaient déjà bondées. Par ici des vieux sorciers aux cheveux grisonnants qui accompagnaient des enfants qui allait faire leur première année. Diana les méprisait. L’amour que leur portaient leurs grands-parents lui donnait envie de vomir, comment un jeune pouvait-il aimer un vieillard ? La jeune serpentard aimait se dire qu’elle n’avait peur de rien mais ce n’était guère vrai : Tout au fond d’elle-même elle avait peur de se faner, de devenir une vieille pomme ridée incapable de marcher sans l’aide d’une canne, de perdre ses dents et de sourire édentée. C’était décidée, elle vivante, elle sera toujours aussi belle et jamais la vieillesse l’atteindra, quitte à vendre son âme pour cela. Elle avait toujours détesté les vampires parce qu’ils ne vieillissaient guère. Oui cette fois-ci cela s’apparentait avec de la jalousie mais elle avait trop d’orgueil pour se l’avouer et méprisait donc la plupart de ses créatures. Par-là des enfants de son age faisant leur course accompagnée de leurs parents là pour eux… Non, elle était forte et comme dit plus haut qu’elle importance qu’elle voit peu ses parents. Ils travaillaient à la banque de Gringotts, en compagnie de charmant Gobelin, oui il était normal qu’elle ne les voit pas, si elle voulait avoir tout ce dont elle voulait c’était un sacrifice minimum à payer…

Elle se dirigea vers Fleury et Botts acheter ses livres. Potion, Métamorphose, Histoire de la Magie, Défense Contre les Forces du Mal, Cours aux Soins aux Créatures Magiques… Bref toutes les matières dont elle était obligée d’assister. Si elle s’écoutait, elle n’en garderait guère beaucoup. Fouillant pour trouver son livre de Botanique, la jeune fille tomba sur un livre d’Etudes des Moldus. Quelle honte ! Suivre ce cours… des personnes aussi peu évoluées… C’était démodé. Il n’empêche que pour s’amuser elle l’ouvrit, après bien évidemment avoir vérifié qu’elle était seule. Elle n’osait accepter l’idée de se faire surprendre avec ce livre là dans ses mains. La serpentard l’ouvrit au hasard sur une page :

La vie excitante des élèves moldus :

Salut moi c’est Yann et je suis heureux de vous raconter ma vie. Ma sœur est à Poudlard à la grande joie de mes parents mais moi j’ai hérité d’eux je suis comme vous l’appelez un moldu. J’étais un peu jaloux mais quel plaisir de vous raconter à vous grands super héros ma vie monotone d’étudiant. Venez suivez-moi.

Diana referma le livre. Oui, il était terriblement ennuyeux et puéril. Comme si l’on avait besoin d’entendre ce discours prononcé par ce gamin à la sœur sang de bourbe. Avec un dernier regard de dégoût au livre elle se dirigea vers la sortie, ses livres au bras. Si elle l’avait voulu se serait sa servante qui aurait fait les courses mais elle aimait ce moment où malgré le bruit elle se sentait tranquille. Quand brusquement elle sentit qu’on l’observait. Là dans un coin un homme vêtu de noir à l’allure de corbeau la suivait du regard, légèrement éloigné d’un groupe de sorcier à la robe bleue. Diana lui lança un regard de défi malgré sa peur. Elle n’était pas folle, même dans des endroits comme celui-ci elle n’était pas à l’abri de persécutions. Pour la première fois elle regretta d’avoir mis une robe si voyante, elle s’éloigna cherchant à mettre le plus de distance entre cet homme et elle mais il continuait à la suivre. Elle courra, du moins essaya, car avec une robe ce n’est guère très pratique. Alors elle sentit le sang nouveau qui coulait en elle, plein de ce liquide qu’elle appréciait tant : l’adrénaline. Elle n’eut plus peur, il veillait sur elle. Lui rappelant qu’il serait toujours là pour décupler ses forces. Diana le remercia intérieurement. Elle était heureuse et elle fit volte face vers l’inconnu. Qui étrangement avait disparu ? Etait-il parti depuis longtemps ? Impossible de le savoir, pourtant elle avait toujours cru sentir son haleine dans son dos. Rassurée elle continua de marcher. Inutile de rentrer de suite, elle avait peut-être imaginé cette histoire mais peu importait, même si c’était vrai elle n’aurait pas souhaité rentrer.

Pour une première fois elle fit attention au lieu où elle était : une ruelle déserte sombre même à cette heure de la journée (il ne devait pas être loin de midi maintenant). Jamais elle n’avait vu cet endroit rempli de toiles d’araignées. Les vitres des magasins avaient été fracassées. Que s’était-il passé ? Peut-être était-ce là que l‘effet du temps. Elle entra dans la boutique la plus proche. Personne ne l’accueillit. Elle rit, pourquoi quelqu’un l’aurait accueilli dans ce lieu sinistre ? Il avait été abandonné depuis longtemps, c’était évident. A l’intérieur c’était un vrai capharnaüm. Les armoires balancées sur le sol comme dans un brusque coup de vent. Quand un bruit rauque se fit entendre ? Elle s’avança vers l’origine du bruit : une porte au fond de l’ancien magasin. Lentement elle mit sa main sur la poignée et l’ouvrit. Là se tenait une chose monstrueuse comme elle n’en avait jamais vu. Elle cria, ce fut plus fort qu’elle et referma la porte en courant à toute jambe, se cognant contre les armoires, allant le plus vite possible. Elle sortit en trombe de la boutique. Nul doute, ce qu’elle avait vu n’était pas humain. De plus elle venait de réaliser qu’elle était dans l’Allée des Embrumes. Elle courrait toujours. Quand enfin elle distingua le grand portail de l’Allée. Elle reprit sa respiration avant de sortir. Une chance que personne ne faisait ses courses au Chemin de Travers aujourd’hui, elle aurait l’eut l’air d’une folle. Morte de trouille elle appela Nestor. Ainsi rentreraient-ils plus tôt que prévu au manoir...


Last edited by Diana Mortador on Thu Feb 04, 2010 11:59 am; edited 8 times in total
Anonymous
Guest
Guest


Back to top Go down

My presentation Empty Re: My presentation

Post by Matthew Lestrange Mon Feb 01, 2010 12:41 pm

Can you please state two preferred houes....
Pouvez vous svp énoncer deux maisons préférées
And please finish your Hogwarts info, and Short Roleplay
Et finissez svp votre information de Hogwarts, et Roleplay court
I'm just taking a shot in the dark, is your first language french?
Sorry if mines a little rough, hehe

_________________
My presentation Tumblr_oyip5qmUoz1sj8jevo1_500
Matthew Lestrange
Matthew Lestrange
Seventh Year Slytherin
Seventh Year Slytherin

Number of posts : 6872
Occupation : Head Boy

Back to top Go down

My presentation Empty Re: My presentation

Post by Guest Mon Feb 01, 2010 12:47 pm

Excuse me, yes I know that I haven't finish but i don't know how we tell "en cours" in english....
I am adding a new house ^^
Anonymous
Guest
Guest


Back to top Go down

My presentation Empty Re: My presentation

Post by Mariana Diggory Wed Feb 03, 2010 7:56 pm

Your app is good.It's missing only that 2nd house.
Mariana Diggory
Mariana Diggory

Number of posts : 16276

Back to top Go down

My presentation Empty Re: My presentation

Post by Guest Thu Feb 04, 2010 11:59 am

Excuse me but what is an ap ? I have add an other house Wink
Anonymous
Guest
Guest


Back to top Go down

My presentation Empty Re: My presentation

Post by Mariana Diggory Thu Feb 04, 2010 7:49 pm

App = application i don't know that one on French sorry.

Anyway accepted and sorted into Rawenclaw!
Mariana Diggory
Mariana Diggory

Number of posts : 16276

Back to top Go down

My presentation Empty Re: My presentation

Post by Guest Fri Feb 05, 2010 8:53 am

thanks but why do you choose ravenclaw ?
Anonymous
Guest
Guest


Back to top Go down

My presentation Empty Re: My presentation

Post by Mariana Diggory Fri Feb 05, 2010 10:25 pm

Well because it has less members then Slytherin.
And besides you don't sound like a Slytherin no offence. Razz Very Happy
Mariana Diggory
Mariana Diggory

Number of posts : 16276

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum